top of page
  • Writer's pictureACADEMIA QUO VADIS

Com planificar un examen?


Benvinguts a un nou post d'Acadèmia Quo Vadis, avui expliquem diversos consells i recursos per estudiar i planificar un examen. ¿Comencem?



Normalment les notes no desitjades en els exàmens responen a una pregunta més àmplia que és: has estudiat prou? Evidentment el temps que es dedica a l'estudi d'un examen és fonamental, però pot no ser suficient només complir en aquest aspecte.

Per saber com planificar un examen, cal, d'una banda, tenir clar i ordenats el temari de l'examen. Sembla una cosa molt simple, però molts alumnes fallen en aquest primer punt perquè no saben amb exactitud quins temes, continguts o pàgines de el llibre entraran a l'examen. D'altra banda, és vital saber, esbrinar o deduir de quina manera seran preguntats aquests continguts.

Un cop es tenen clares aquestes dues coses cal tenir present quins materials s'utilitzaran per estudiar i si són els adequats. Tinc els apunts complets? On puc buscar més informació? ¿Pàgines web? ¿Moodle de l'escola? ¿Vídeos explicatius a YouTube? ¿Cal que demani els apunts a un company? Aquestes són algunes de les preguntes que cal fer-se en relació als materials abans de començar a estudiar.



Finalment, i aquest és potser el punt on més alumnes necessiten millorar, és fonamental comprovar que els continguts que s'han estat estudiant s'han assolit. Com?

A partir d'fer-se preguntes, tornant a fer exercicis corregits i després comprovar la resposta, dir-ho oralment als pares o a l'espill, etc. En definitiva, intentar sempre fer un estudi dinàmic i no passiu de simple lectura i còpia d'esquemes o apunts.

És molt important que els alumnes entenguin que la paraula "estudiar" té sempre incorporada l'acció de comprovar els continguts treballats.

En aquest punt de comprovació de el coneixement dels continguts és fonamental sempre tenir present les diverses maneres en què poden ser preguntats: no és el mateix saber perfectament la definició de "metàfora" que saber-la trobar-les en un poema. El contingut és el mateix ( "la metàfora") però la manera de estudiar-lo i comprovar-pot ser molt diversa segons l'examen que es presenti.


Finalment, un cop fet l'examen i sabent ja la nota, és molt enriquidor fer un feedback de l'estudi que s'ha fet: ¿Tenia clar els continguts que entraven a l'examen? ¿He fet servir els materials adequats per preparar l'examen? Sabia de quina manera podien preguntar els continguts? Aquestes preguntes poden ajudar els alumnes a prendre consciència del seu procés d'aprenentatge i així millorar la seva autonomia cap als estudis.


Esperem que us funcionin i apliqueu aquests consells per aconseguir millorar les vostres notes i hàbits d'estudi.


En cas de necessitar classes de reforç de qualsevol assignatura visita la nostra web i informa't sobre les nostres formacions.


Podeu seguir-nos en el nostre Instagram, on trobareu més recursos i contingut del vostre interès.


Gràcies, us esperem al següent post!

Comments


  • pixlr-bg-result%20(1)_edited
  • email-150454_640
  • whatsapp%20logo_edited
bottom of page